آموزش رابطه زناشویی بلاگ

بلاگ کوچکی برای آموزش مسایل زناشویی

آموزش رابطه زناشویی بلاگ

بلاگ کوچکی برای آموزش مسایل زناشویی

بلاگ کوچکی برای آموزش مسایل زناشویی , رابطه زناشویی و مطالب مفید در این زمینه قعالیت دارد
پیوندها
چهارشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ب.ظ

دانستنی های پرده بکارت

یکی از ملاک های سلامت جنسی دختران برای زناشویی در گذشته ، تندرست بودن پرده بکارت بوده است. اما در حال حاضر به خاطر اینکه ملاک دقیقی برای سلامت جنسی نیست و احتمالاً تغییر نقطه نظر عرف به این سوژه باعث شده است که سوژه پرده بکارت کمتر از پیش به آن توجه شود.


در علم سکسولوژی نظریه هایی در مورد اهمیت پرده بکارت صحبت کرده اند و یکی از انگیزه ها آن را بازدارندگی از آلوده شدن دستگاه تناسلی دختران در دوران بچگی و نوجوانی می دانند. به غیر از این علت ، دلیل زیستی خاصی در مورد آن ذکر نشده است.


اما نه فقط بسیاری از خانواده ها و دختران در باره آن پرسش هایی دارند بلکه باورهای نادرستی هم در ذهن خود نسبت به پرده بکارت دارند. مشاوره مشکلات جنسی رهنمود می کند با افزایش سطح هشدار خویش می توانید درست و باطل مسائل مربوط به آن را از هم تشخیص دهید.


پرده بکارت چیست؟

این پرده دربرگیرنده بافت نازکی که ورودی مهبل و قسمت خارجی دستگاه تناسلی نسوان را به طور کامل یا ناقص می پوشاند. معنای پرده بکارت در پارسی به معنای دختر بودن و تازگی است.


وجود حفره های روی آن امکان خروج خون دوران قاعدگی را برای دختران فراهم می کند. شکل گیری پرده بکارت از دوران جنینی است. در ابتدای شکل گیری جنین این امکان هستی دارد که در تو برخی رحم ها لغایت پیش از تولد پرده جنین از بین برود. بنابراین شدنی است برخی از نسوان از ابتدا فاقد این پرده باشند.


انواع پرده بکارت

در هر خانمی به شکل های مختلفی است و گونه ها مختلفی دارد. در برخی خانم ها به راحتی قابل مشاهده است اما در بعضی در عمق مهبل است و یا به دلیل چاقی قابل نگریستن نیست .


یکی از انواع پرده بکارت به نوع ای است که اثناء رابطه آسیب نمی بیند. به همین علت هستی پرده بکارت شاخص دقیقی برای اطمینان از فقدان رابطه در قبل از ازدواج نیست.

به خاطر تنوع خرده آن در برخی خانم ها به هنگام آمیزش تجربه درد یا خونریزی را ندارند. البته این فرمایش الی حدی به تجربه و نحوه دخول ارتباط دارد.


اشکال این عضو تناسلی در نسوان متفاوت است ولی رایج ترین شکل آن بر این پایه اند :


*پرده گرد شکل که به طور حلقوی دهانه مهبل را می پوشاند به دو بخش تقسیم می شوند :


۱- قابل مفتوح شدن یا همان ارتجاعی. منعطف هستند و به اثناء دخول پاره نمی شوند و باز می شده و مجددا بعد از آن به جای نخست خویش برمی گردد. ولی شدنی است که ساییدگی هایی در جداره کناری این پرده ایجاد شود که نشاه پارگی نیست.


۲- غیر قابل باز شدن که با ورود دست موزه مردانه پاره می شوند به دو شکل است:


*مثلثی شکل که شایع ترین نوع در میان دختران است.


*مشبک ، که در این حالت پرده بکارت سراسر مهبل را پوشانده است اما حائز چندین روزنه است.


چه موقع پرده بکارت آفت می بیند ؟

ورورد هرگونه شی خارجی به دهانه مهبل و خپگی آن مایه پارگی پرده بکارت می شود. همچنین اتمام ورزش هایی مشابه ژیمناستیک ، سوارکاری معمولا گزند جدی برای دختران ندارد. همه پرده های بکارت دارای سوارخ حقیر بر روی خویش هستند.


از شیوه همین سوارخ است که خون قاعدگی از مهبل بیرون می شود. در مواردی وجود دارد که این پرده قابل پارگی نیست که برای زوج ها باید بدست جراحی برداشته شود.


پرده بکارت می تواند مانع حاملگی شود؟

شاید نخستین سوالی که برای دختران و حتی پسران یا زوج ها قبل بیاید این است که این عضو تناسلی می تواند جلوی مایع اسپرم را بگیرد و گیر حاملگی شود؟


جواب این سوال خیر است. پرده بکارت به گونه ای است که بعضی از مواد اسپرم می تواند متعلق به عبور کند و به تخمک برسد. پس در اثناء آمیزش جنسی با تماس افزار مردانه با دهانه مهبل این احتمال دارد که که عمل لقاح بعدها رویداد بیافتد و وجود پرده بکارت نمی تواند شایستن جلوگیری از بارداری را به صفر برساند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۸
مصطفی پیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی