آموزش رابطه زناشویی بلاگ

بلاگ کوچکی برای آموزش مسایل زناشویی

آموزش رابطه زناشویی بلاگ

بلاگ کوچکی برای آموزش مسایل زناشویی

بلاگ کوچکی برای آموزش مسایل زناشویی , رابطه زناشویی و مطالب مفید در این زمینه قعالیت دارد
پیوندها
سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۰ ب.ظ

اشتباهات زندگی و رویارویی با آن

هنگامی که شما پی به اشتباه خود بردید. پیشه صحیح و مسئولانه این است که اشتباه خویش را بپذیرید. و در چنین مواقعی پاسخ عواقب کارتان می‌تواند گذرگاه حلی برای برون رفت از این اشتباهات باشد. نوع اشتباه خود را تشخیص دهید و خویش را برای رویارویی با آن حاضر کنید. در این مورد با طرف روبرو خود گفتگو کنید و از اشتباهی که چهره گرفته است، عذر خواهی کنید. سپس موقعیت را ترک کنید تا کمی اوضاع آرام شود.


 


تشخیص اشتباه 


شما باید خودتان را برای گونه ها سرزنش‌ها آماده کنید. از میزان اشتباهی که از شما سر زده است با تازه شوید و یک آمارگرفتن راستی از این اشتباه به دست آورید. در این باره باید مسئولیت‌پذیر باشید. هر کس ممکن است، اشتباه کند. در بیشتر موارد اشتباه کردن بخشی از حیات ما انسان‌ها است. پروا داشته باشید، باورپذیری پیشه اشتباه از طرف شما اثر سستی و یا ناتوانی شما در اتمام امورات محوله نیست. به یاد داشته باشید برای انجام ندادن و یا اشتباه سپریدن دادن کار خود توجیه نتراشید. اذعان اشتباه در اغلب مواقع بهتر از توجیه آوردن برای اشتباه است.


 


خودتان را نکوهش نکنید 


هر گاه اشتباهایی مرتکب شدید، خودتان را نکوهش نکنید. چه بسا کم کاری شخص و یا گروهی دیگر نیز در این اشتباه دخیل باشد. ولی تمام کوتاهی را از شما ببینند. احتمالاً این فرمایش هم به خاطر آن باشد که شما اشتباه خود را گردن گرفته‌اید اما در چنین مواردی حق ندارید، سایرین را در اشتباه شخصی خود شریک کنید. به یاد داشته باشید، پذیرش اشتباه نشان آن نیست که با شما هیچ گونه برخوردی نباید بشود.


 


پذیرش اشتباه شجاعت می‌خواهد که هر آدم از عهده آن بر نمی‌آید. شاید همین باورپذیری اشتباه مایه شود دقت‌تان را در اتمام اموراتی که به شما محول شده، بالا ببرید. شما می‌توانید از اشتباهتان، آموزه پند ابهت بگیرید الی بعدها دوباره آن را تکرار نکنید. به عنوان مثال، اگر پروژه‌ای در موعد معین به پسین نرسید و شما هم از پرسنل این پروژه باشید، شما می‌توانید مختصر کاری هایی که از خودتان راز زده را لحاظ کنید، به فکر محکوم کردن دیگران نباشید، حتی اگر آنها بخشی از این دشوار به وجود آموده باشند.


 


کار را به پس موکول نکنید 


سعی کنید به محض اینکه اشتباهی از شما سر زد همکار و یا همکاران خود را در جریان بگذارید. چرا که ممکن است، به زودی رویداد ناخوشایندتری به خاطر اشتباهی که از شما سر زده، به هستی آید. در چنین شرایطی شما و دیگر همکارانتان باید زودتر اقداماتی را صورت دهید لغایت بر دشواری ها اضافه نشود. یادتان باشد هر چقدر معرفی سخت زودتر صورت گیرد، حل آن نیز کم هزینه‌تر خواهد بود ولی اگر مشکلات و اشتباهات مجموعاً انبار شوند، احتمالاً دیگر وقتی برای جبران در برگزیدن نداشته باشید. شما با یک اقدام فوری می‌توانید از بروز انواع مشکلات پیشگیری کنید.


 


نگذارید یک اشتباه مایه شود تا کل سیستم به هم بریزد. استجابت و رفع اشتباه در چنین شرایطی زیاد حیاتی است. یادتان نرود شما باید در مورد اشتباهی که از شما راز زده است، جوابگو باشید. هر چقدر مشکلات به هستی آمده از اشتباهاتتان کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود. با این تفاسیر پاسخ اشتباه و عنوان کردن آن کاملا به نفع شما است. البته شدنی است، اشتباهی که از شما راز زده، آن چنان حیاتی نباشد. در چنین شرایطی اگر می‌توانید بدون آنکه به مجموعه کاری خویش ضرر بزنید، دشوار را برطرف کنید. نیازی نیست سایرین را از هر اشتباهی که از شما سر می‌زند، باخبر سازید.


 


اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید 


پذیرش اشتباهی که سپریدن داده‌اید، نشان آن است که شما قبول دارید که در اتمام شغل خویش قصور کرده و مبتلا خرده هستید. پذیرش چنین امری گرچه دشوار است ولی نمونه‌ای از مسئولیت‌پذیری شما را نشان می‌دهد. چرا که هر شخصی چنین مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد.


 


عذر خواهی کردن 


وقتی کاملا مشخص شد که مشکل پیش آمده، حاصل از اشتباه شما است. عذرخواهی کنید و از مشکلی که پیش آمده، آشکارکردن تاسف کنید. اشتباهی که از شما راز زده است، را قبول کنید الی بتوانید اغلب و با گمان راحتری پی رفع مشکل باشید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید:«من متاسفم که پروژه را خراب کرده‌ام. این تقصیر من است و مسئولیت کل چیز را درمورد اشتباهی که چهره داده‌ام می‌پذیرم».


 


احساسات شخص روبرو را درک کنید 


وقتی که اعتراف می‌کنید، در سپریدن دادن کاری که به شما محول شده بود، اشتباه کرده‌اید. ممکن است مدیر و یا سر کارگر شما عصبی و یا ناراحت شود. در چنین شرایطی با توجه به خلقیات طرف روبرو بگویید که فهم می‌کنم، عصبی و ناراحت باشید. در کران امکان می‌توانم برای جبران این اشتباه، تلاش کنم. چنین حرف‌هایی باعث می‌شود، شخص مقابل کمی آرام شود. البته این کار شدنی است، روی کل کسان تاثیرگذار نباشد. در چنین شرایطی حتما موقعیت خویش و طرف روبرو خود را بسنجید. سپس آشکارکردن ندامت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۷
مصطفی پیرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی